Passa al contingut principal

Molts d'anys, Pau!!!


Estem fets de pols d’estrelles, amb elements que formen part de l’univers, que el constitueixen. 

Estem fets de xarxes cel·lulars que col·laboren per tal de processar estímuls, que intenten donar sentit al món i treure’n el que necessitem per mantenir-nos vius. És un ordre meravellós, però fràgil, que pot destarotar-se a qualsevol moment.


https://benestaremocional.blogspot.com/2024/10/estimat-pau-32-anyets.html










Estimat Pau,


La maternitat és una cosa estranya…

Comença amb el teu cos canviant i segueix quan intentes, a les palpentes, trobar la forma de calmar un nadó, d’educar un nin, de navegar amb un adolescent i de connectar amb un adult…


Tot això amb la certesa que no ho acabaràs de fer del tot bé.

T’equivoques. Rectifiques. Rectifiques la rectificació. Aprens…


Al final, et consoles amb allò de que has intentat no fer mal i, simplement, has aconseguit fer-ho prou bé.


Sempre he pensat que els fills no són nostres. Són ells mateixos. I van cap al món. Això vol dir que sempre estan de pas, evolucionant, i tu, pobrissona, vas fent el que pots amb el que saps…


L’altra dia una mare enumerava les seves funcions bàsiques: assegurar-se que el nin menjava bé, dormia prou, sabia els mínims d’educació (saludar, dir adéu, saber demanar per favor, donar les gràcies, demanar perdó, ser amable…) i trobava un espai a casa per expressar i reflexionar.


Aquesta mare s’havia proposat mirar d’entendre de veres el que li deia el seu fill, manentir la curiositat davant la seva visió del món i, sobretot, ser honesta sempre. No mentir.


S’havia proposat que el nin es fes responsable de les conseqüències de les seves accions.


S’havia proposat que fos conscient de tots els seus privilegis.


I, així i tot, sentia una gran inseguretat. “Ho estic fent bé?”, demanava.


“A vegades ens en sortim”, canten els Manel.

Fem el que podem i la personeta que tenim a casa, creix com una carabassera i escriu la seva pròpia història.


La teva història, estimat Pau, és teva.

Aquesta és la força de l’autonomia personal, que ens empeny a aprendre, a experimentar, a trobar la forma de créixer.


I això és el que has fet. Experimentar. Trobar un camí. Aprendre a conduir el millor possible la teva màquina.


Molts d’anys, estimat Pau!!!


Moltes gràcies per deixar-me ser-hi.

Moltes gràcies.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les fortaleses personals

Martin Seligman, el màxim exponent de la Psicologia Positiva, presentava en el seu llibre “ La auténtica felicidad ” la seva teoria sobre les fortaleses, característiques de la personalitat que ens permeten aprendre, fruir, estar alegres, ésser generosos, solidaris i optimistes. L’avantatge de conèixer aquells trets que ens permeten generar estats positius és que si identifiquem les nostres fortaleses podem planificar les nostres activitats de forma que es manifestin el màxim possible i, així, entrar en el cercle virtuós de les emocions positives . Seligman parla de 24 fortaleses que s’agrupen en els següents apartats: saviesa i coneixement, valentia, humanitat i amor, justícia, temprança i, finalment, transcendència . En la seva web www.authentichappiness.org es pot trobar tot el qüestionari. La saviesa i el coneixement suposen una puntuació sobre la curiositat, l’amor pel coneixement, la capacitat de judici, l’enginy, la intel·ligència social i la perspectiva ....

7 coses que hem d’aprendre sobre les emocions

Les persones amb agilitat emocional  “són capaces de tolerar alts nivells d’estrès i de resistir els embats, mentre encara continuen implicades, obertes i receptives. Elles entenen que la vida no sempre és fàcil però continuen actuant d’acord amb els seus valors més profunds i persegueixen les seves metes més grans a llarg termini. Experimenten sentiments com la ràbia i la tristesa –i qui no?- però les afronten amb curiositat, autocompassió i acceptació. I, més que deixar que aquests sentiments les guiïn, les persones amb agilitat emocional es centren de manera efectiva –amb tots els seus defectes- en les seves ambicions més elevades” https://benestaremocional.blogspot.com.es/2017/02/agilitat-emocional.html “Kashdan  i Biswas-Diener expliquen que quan el cervell emocional es posa en marxa i s’inicia una resposta d’alarma o ansietat es produeixen una sèrie de coses: es millora la percepció, amb una visió amplificada, que permet veure coses que estan a una ...

El cervell adolescent

“...la plasticitat cerebral –es formen noves sinapsis, neixen noves neurones, els circuits es reconnecten, les regions cerebrals s’expandeixen o contreuen- aprenen, canviem, ens adaptem. I això és més important al Còrtex Prefrontal que a qualsevol altre lloc” “el [desenvolupament] del cervell està molt influït pels gens. Però des del naixement fins a la primera adultesa, la part del cervell humà que ens defineix més és menys producte de la genètica amb la que vam començar la vida que del que la vida ens ha posat al davant. Degut a que és la darrera a madurar, la zona del Còrtex Prefrontal és la regió cerebral menys condicionada pels gens i més esculpida per l’experiència” Robert Sapolsky “Behave” A n'Eulari, pel seu entusiasme a l'hora d'influir sobre el cervell adolescent Durant l’adolescència el cervell canvia de manera important . Els circuits que connecten les diverses àrees repartides pels diferents lòbuls cerebrals es van modificant en func...