Passa al contingut principal

Estimat Guillem, avui en fas 61 i jo vaig tenir la sort de trobar-te...

“Frank Baum [l’autor de “El meravellós mag d’Oz”] s’hi va apropar més quan va enviar als seus personatges a la recerca de cors, cervells, coratge i llars, sense parlar del que van trobar pel camí: amics. Aquestes coses realment  fan que les nostres vides siguin diferents, millors i més felices”

“l’amor, com la pena, té les propietats d’un líquid: flueix i ho amara tot”  

Kathryn Schulz “Una estela salvaje”

  

 

 

 


 

 

 Estimat Guillem,

Avui que ens fas 61 jo estic celebrant, també, la sort de trobar-te…

“...només hi ha dues maneres de trobar alguna cosa. La primera és gràcies a la recuperació, quan trobem alguna cosa que estava perduda. La segona és a través del descobriment, quan trobem el que mai havíem vist abans”

diu Kathryn Schulz al seu llibre “Una estela salvaje”.


Tu vas ser un descobriment.


“... tota història d’amor és la crònica d’una troballa, la història íntima d’un descobriment extraordinari.”

La troballa es va fer evident per la connexió, per la fluïdesa de la comunicació... Inclús molt abans que el descobriment fos, finalment, una història d’amor.

A mesura que vam anar compartint temps, va quedar clar a dintre del meu cap que, tal vegada el destí no m’ajudaria, però que podíem construir una relació basada en fer créixer el que teníem i en créixer nosaltres mateixos. No sé com estava tan segura. Ho tenia clar des de que vam anar parlant, fent un polo de llimona o jugant a la màquina del bar...

Com algú pot trobar una cosa així? Moltes vegades descartem l’opció abans que pugui existir, pensant que la persona no és el que cerquem. El nostre mapa intern té unes altres coordenades marcades i no veiem l’opció que tenim al davant...

Així, quan ens topem amb la connexió que no esperàvem, comencem a tenir la sensació de sort, de destí, de predestinació. Aquesta era la meva sensació quan vam començar a sortir, ara ja fa quaranta anys. Com explica Schulz, “És una característica curiosa del funcionament humà que com més improbable és un esdeveniment, més sentim que ens estava predestinat.”

Sempre vas dir-me que la relació que havíem creat estava basada en la sort d’haver-nos trobat i jo me resistia en aquesta explicació perquè llavors sentia que estàvem predestinats, que no podia ser d’una altra manera.

Tanmateix, en paraules de Schulz, la vida m’havia regalat una cosa esplèndida que no esperava, que no havia demanat i que no necessàriament mereixia...

“El missatge que ens donen els mitjans de comunicació és que el coneixement priva a l’amor de la seva fascinació. Però en realitat, argumenta hooks [bell hooks, vegeu https://benestaremocional.blogspot.com/2016/07/la-veritat-sobre-lamor.html) el coneixement -una visió profunda, íntima i a vegades difícil d’aconseguir tant de tu mateixa com de la teva parella- és un element essencial de l’amor”.

Compartir la vida no ha fet més que fer més gran l’amor. Saber més coses no ha fet minvar la curiositat, ni tan sols s’ha perdut l’element sorpresa. Les coses que dius a vegades són com una cançó compartida; però, d’altres, són una melodia nova, plena de variacions que no deixen d’admirar-me...

Com a resultat de tot això, la meva mirada s’ha anat enriquint amb els detalls de les teves observacions (aquell conillet que corre, aquella floreta que és un prodigi de la bellesa, aquell ocell que planeja i baixa de cop cap a terra...). El teu humor negre ha contaminat moltes situacions que, d’altra manera, haguessin estat simplement dramàtiques. La teva mirada m’ha fet veure’m capaç de fer coses que jo no me veia fent.

Parafrasejant a Schulz,


“[és] meravellós estar en el món amb tu, mirar-lo en la teva companyia i veure el que tu veus”


Molts d’anys, estimat!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Les fortaleses personals

Martin Seligman, el màxim exponent de la Psicologia Positiva, presentava en el seu llibre “ La auténtica felicidad ” la seva teoria sobre les fortaleses, característiques de la personalitat que ens permeten aprendre, fruir, estar alegres, ésser generosos, solidaris i optimistes. L’avantatge de conèixer aquells trets que ens permeten generar estats positius és que si identifiquem les nostres fortaleses podem planificar les nostres activitats de forma que es manifestin el màxim possible i, així, entrar en el cercle virtuós de les emocions positives . Seligman parla de 24 fortaleses que s’agrupen en els següents apartats: saviesa i coneixement, valentia, humanitat i amor, justícia, temprança i, finalment, transcendència . En la seva web www.authentichappiness.org es pot trobar tot el qüestionari. La saviesa i el coneixement suposen una puntuació sobre la curiositat, l’amor pel coneixement, la capacitat de judici, l’enginy, la intel·ligència social i la perspectiva .

7 coses que hem d’aprendre sobre les emocions

Les persones amb agilitat emocional  “són capaces de tolerar alts nivells d’estrès i de resistir els embats, mentre encara continuen implicades, obertes i receptives. Elles entenen que la vida no sempre és fàcil però continuen actuant d’acord amb els seus valors més profunds i persegueixen les seves metes més grans a llarg termini. Experimenten sentiments com la ràbia i la tristesa –i qui no?- però les afronten amb curiositat, autocompassió i acceptació. I, més que deixar que aquests sentiments les guiïn, les persones amb agilitat emocional es centren de manera efectiva –amb tots els seus defectes- en les seves ambicions més elevades” https://benestaremocional.blogspot.com.es/2017/02/agilitat-emocional.html “Kashdan  i Biswas-Diener expliquen que quan el cervell emocional es posa en marxa i s’inicia una resposta d’alarma o ansietat es produeixen una sèrie de coses: es millora la percepció, amb una visió amplificada, que permet veure coses que estan a una gran distància, i una es

Estimat Kiko, avui en faig 60...

  “Quan vas néixer, jo era una nina petita superada pel caos de tenir una mare que havia tingut tres fills en tres anys... I no volia més caos. Jo creia que el que necessitava era ordre, tranquil·litat; però ara, en privat, he de dir que la vida em va donar una cosa que jo no sabia que seria part de la meva marca personal: haver de lidiar amb un germà petit ple d’ocurrències forassenyades i absurdes que es van convertir en dinàmiques que, en moltes ocasions, m’han salvat la vida, com a mínim l’emocional...” https://benestaremocional.blogspot.com/2022/08/avui-en-faig-58-estimat-kiko.html   “Diuen que som les nostres històries, les que contem als altres i, sobretot, les que ens contem a nosaltres mateixos. I, en aquestes, històries, mentre jo sigui jo, mentre les meves neurones encara connectin (sí, en tinc més d’una, senyor!), sempre hi tindràs un paper important. La teva mort, però sobretot la teva vida, es colaran per les anècdotes de la meva infància, pel relat del que ens d